|
|
Rang: Advanced Member Groep: Member
|
Ja de titel zegt het zelf al, meiden wat gebruiken jullie tampons of maandverbanden? Ik heb me laten wijsmaken dat meisjes steeds beginnen met maandverbanden en op latere leeftijd overstappen naar tampons? Zijn er eigenlijk meiden die problemen hebben met tampons, kan me als jongen moeilijk inbeelden om zo iets in te brengen zonder een vervelend gevoel.
grtzz ;)
Dit is en blijft een forum pas dus op voor ondeskundig advies. Raadpleeg in ernstige gevallen steeds je huisarts.
|
|
Rang: Newbie Groep: Member
Lid sinds: 7/13/2010 Berichten: 4 [Points]: 12 Locatie: nederland
|
een tampon voel je soms bij het in doen maar daarna voel je hem niet meer. maandverband vind ik makkelijker wand dan hoef je nergens bang voor te zijn alleen je kunt er niet mee zwemmen.
|
|
Rang: Member Groep: Member
|
tampons!
eerst gebruikte ik resoluut maandverband, en ik zwoor dat ik nooit een tampon zou gebruiken (het inbrengen zag er vies en beangstigend uit.) maar op latere leeftijd (eens je een vriendje hebt en die zone beter kent dan ervoor) leer je tampons gebruiken. alleen vind ik het lastig om te weten wnr je best een nieuwe insteekt, omdat je niet ziet of het 'vol' is. dus inlegkruisje is best altijd handig :)
eens je tampons kent en gebruikt is maandverband niet zo leuk meer.. ongemakkelijk, bang dat het aan de randjes komt en zo vlek op je broek maakt... maar ja, das natuurlijk weer persoonlijk, wat je zelf leuk vindt als meisje.
|
|
|
Ik gebruik nu al 2 jaar maandverband; heb al een paar keer een tampon gebruikt; maar die deed ik snel weer uit; ik vind het geen leuk gevoel en voel me veiliger met maandverband; x
|
|
|
Tampons!, ik gebruik sinds kort nu tampons ( de zomer) omdat ik anders niet had kunnen zwemmen op vakantie, dus dat is al een groot voordeel, ik vind het ook veel schoner dan maandverband, want in het begin heb ik last van veel bloedverlies en dan is zo een vol maandverbandje tussen je benen een stuk minder fris, ook is het handig als je erg ongesteld bent dat je een tampon +maandverbandje voor de zekerheid in kan doen, in het begin is het wel even wennen om zoiets in te doen, maar het went snel, als je niet zeker weet hoe het moet, zit er ook vaak een gebruiksaanwijzing bij, en nog wat tips. xxx
|
|
Lid sinds: 8/19/2010 Berichten: 20 [Points]: -37 Locatie: België
|
Ik ga ook voor tampons. Als je ze diep genoeg steekt voel je het totaal niet zitten hoor :) Ik vervang hem in het begin om de 4 a 6u omdat het bloeden dan erger is en als mijn regels op zijn einde komen om de 6 a 8u.
Heb overlaatst nog eens maandverband gebruikt en dat voelde echt lastig en niet proper...
Maar soms lukt het niet echt om die tampon diep genoeg te duwen en dan lijkt het alsof dat tegen een bot zit te duwen. Dan loop ik daar een uurtje met rond en dan vervang ik hem want meteen krijg ik die toch niet te goei gestoken...
|
|
|
Tampons!
Eerst gebruikte ik alleen maar Maandverband, maar zo kon ik niet zwemmen, en als je dan in Spanje bent met 35 graden of hoger, moet je wel! Ik was er bang voor , dat het pijn zou doen enzo, maar uiteindelijk ging het heel makkelijk!
xxx
|
|
|
Het blijkt dat tampons de voorkeur krijgen op latere leeftijd door het gebruiksgemak en de hygiëne.
grtzz ;)
Dit is en blijft een forum pas dus op voor ondeskundig advies. Raadpleeg in ernstige gevallen steeds je huisarts.
|
|
Lid sinds: 2/22/2010 Berichten: 13 [Points]: -58 Locatie: Antwerpen
|
Vroeger ook maandverband, maar nu alleen maar tampons. Ik zat toch altijd met de schrik dat iemand door je broek heen kon zien dat je een maandverband droeg. En tampons zijn veel gemakkelijker eigenlijk, ik heb ook nooit meer 'lekkages'. greetzzzzzzzzzzzzzzz pinkie
|
|
|
ik gebruik al 15 jaar tampons. Geen klachten van ;-)
Destiny may decide who touches your life - your heart decides who touches your soul, but tequila decides who touches your body
|
|
Lid sinds: 6/30/2011 Berichten: 2 [Points]: 6 Locatie: schiedam
|
ik gebruik maand verband omdat ik niet tegen tampons kan heb het een keer gedaan en had een flinke bloedprop van gekregen en de dokters hebben mijn toen aan geraden dat het beste is om maandverband tegebruiken niet iedereen heefd dit
|
|
|
zowiezo tampons veel beter want dat maandverband schuurt zo :S
|
|
Lid sinds: 5/8/2011 Berichten: 41 [Points]: 47 Locatie: Nederland
|
in mijn klas hoor ik (als meiden voor/achter er over praten) alleen maar tampon. maar meiden, als ie een keer niet lekker zit, spaar ons (de jongens) de detail
ik ben niet gek! maar prettig gestoord!
|
|
Lid sinds: 12/16/2011 Berichten: 2 [Points]: 6 Locatie: Antwerpen
|
Ik heb gisteren voor het eerst mijn regels gekregen! Ik ben superblij! Ik ben nu 13 jaar. Ik heb nu 2 tampons en 1 maandverband gebruikt. Tampons lijken me het best. Je voelt het (buiten je buikpijn, hoofdpijn, ...) bijna niet eens! Bij een maandverband voel ik me nogal smerig enzo...
|
|
|
Guest |