Rang: Newbie Groep: Member
|
Beste,
Wat is de beste manier om af te spreken met je verboden liefde? We weten ondertussen al dat de enige goede raad is dat we zouden moeten opvolgen gewoon niet afspreken is. Maar als je nu echt verliefd bent op elkaar wat dan?
We zouden het graag wat aanzien. Maar willen dan af en toe eens samen kunnen zijn zonder gezaag van andere omdat we bij elkaar hangen. Hoe ontsnap je thuis van je ouders om gewoon een paar uur even samen te kunnen zijn.
En als we elkaar dan na een paar maand nog niet beu zijn zal de rest van de wereld er zich maar moeten bij neerleggen.
mvg
(PS. Reden van de verboden zal ik toch maar vermelden omdat anders heel het onderwerp daarover zal gaan: Meisje = andere cultuur waar ze nog uithuwelijken. Ze moet binnen 1 jaar trouwen met iemand anders. Maar ze woont hier in Belgie dus mag ze in principe vrij kiezen. Als ouders er achter komen weten we niet wat we moeten doen. De jongen heeft een verwaterde relatie met kind. Tis dus allemaal zo verkeerd. En we kunnen daar uren over gaan melken op dit forum. We weten dat het verkeerd is. We zoeken een uitweg.)
|
Rang: Member Groep: Member
Lid sinds: 9/3/2011 Berichten: 15 [Points]: -22 Locatie: Belgie?
|
Hallo!
Ik zie dat je begrijpt dat het verkeerd zit. En ondanks dat je het liever niet wilt weten wil ik er toch even iets over zeggen.
In dat soort culturen laat familie niet met zich spotten! Het is misschien wel heel primitief maar in sommige culturen is uithuwelijken een zeer gewaardeerde traditie. Zo denken de ouders te weten wat het beste is voor hun kind. Hun kind heeft hier niks over te zeggen. En dat is ook niet slim om te doen. En als een buitenstaander hier zich mee bemoeit is het helemaal tam tam.
Ik wil je alleen waarschuwen voor wat er komen gaat. Zo simpel als jij het zegt 'moet men zich er maar bij neerleggen' zal het egt niet gaan!
grtz Anton0wns
|
Rang: Advanced Member Groep: Member
|
Hallo preventer3000,
Ik denk dat dit iets is waar veel jongeren zich in zullen herkennen. Het zal zeker niet gemakkelijk zijn en er zullen langs beide zijden toegevingen moeten gebeuren en veel geduld. We weten natuurlijk niet hoe fanatiek, (als dit de juiste woordkeuze is) haar ouders zijn met geloof en tradities. Meestal zijn de moeders hier toegankelijker in om deze om te buigen en een oplossing te vinden.
Zie jij het zitten om je tot de Islam te bekeren? Want dat zal volgens mij toch iets zijn waar je moet aan denken, het zal ook impact hebben op jouw leven en dat van je familie.
Ik weet niet of je meisje vriendinnen heeft waar ze steun aan heeft? Dan zijn er veel zaken waar je meisje moet over nadenken want zij heeft volgens mij het meeste te verliezen als de relatie stuk loopt. In het ergste geval zal ze haar familie en vrienden verliezen en hopelijk ben jij er dan om haar op te vangen. Je meisje zal veranderen door al de zaken die haar nog te wachten staan, en het zal aan jou zijn om dit alles goed op te vangen ondanks dat je van jouw zijde het ook misschien niet gemakkelijk zal hebben.
Waar je meisje moet over nadenken:
- Kan hij jou een toekomst bieden? - Is hij je trouw? - Kan jij voor jezelf zorgen als hij je in de steek laat? - is hij echt de ideale jongen in jouw leven of maakt jouw verliefdheid dat alleen en maakt hij daar misbruik van?
Alvast veel sterkte en hopelijk worden jullie beide gelukkig.
Dit is en blijft een forum pas dus op voor ondeskundig advies. Raadpleeg in ernstige gevallen steeds je huisarts.
|