Welkom gast! Zoeken | Actieve onderwerpen | Leden | Aanmelden | Registreren

Forum allesoverseks.be
De pil en vergeten Options
striva
Gepost: Sunday, November 20, 2011 9:42:23 PM
Rang: Newbie
Groep: Member

[Points]: 3
Heya hallowaatjes

ik heb een vraagje over de pil en als ge er 1 vergeten zijt.
Het zit zo dat ik deze vrijdag terug de pil beginnen te nemen na een tussenweekse periode.
Nu zit het zo dat ik die de zaterdag vergeten heb omdat mijn pil elders lag dan waar ik verbleef en er effectief 24 uur verlopen was.
Moet ik nu op mijn kin kloppen voor 3 weken of is dit nog niet zo erg in de eerste paar dagen van je pil?

groetjes
to_old
Gepost: Tuesday, November 22, 2011 4:20:12 PM
Rang: Advanced Member
Groep: Member

[Points]: 540
Pil vergeten 24+4 zie gebruik deze tool
Pil vergeten 21/7 zie Gebruik deze tool

Of neem even deze lange uitleg hier over door ;)

Bij het vergeten van één pil (meer dan twaalf uur te laat):
De vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen. Aanvullende maatregelen zijn niet nodig. De werking van de pil is niet verminderd.

Bij het vergeten van twee of meer pillen (beiden meer dan 12 uur te laat*) of bij het niet in hebben genomen van de vergeten pil in:

week 1:
De vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen.
Gebruik de komende zeven dagen aanvullende voorbehoedsmiddelen (zoals bijvoorbeeld een condoom) wanneer je geslachtsgemeenschap hebt. De afgelopen 7 dagen waren niet veilig. Heb je binnen de afgelopen 72 uur geslachtsgemeenschap gehad, neem dan ook zo snel mogelijk een morningafterpil in!
Neem contact op met je huisarts, wanneer je meer dan 2 pillen bent vergeten.

week 2:
Bij het vergeten van 2 of 3 pillen: de laatst vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen. Er is geen verminderde werking.
Bij het vergeten van 4 pillen of meer: de laatst vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen. Gebruik daarnaast zeven dagen aansluitend op je vergeten pillen aanvullende voorbehoedsmiddelen (zoals bijvoorbeeld een condoom) wanneer je geslachtsgemeenschap hebt.

week 3:
Je hebt 2 mogelijke opties, waarbij de eerste optie alleen kan als je nog geen pil hebt genomen na je vergeten pillen:
- Houdt gelijk een stopweek van maximaal zeven dagen (inclusief de dagen waarop je de pillen bent vergeten). Tel je eerste vergeten pil dus als het begin van je stopweek. De werking van de pil is niet verminderd.
- Neem de laatst vergeten pil alsnog in en maak de strip af. Sla je stopweek over en ga aansluitend aan deze pilstrip gelijk verder met het slikken van de volgende pilstrip. Ook hier de werking van de pil niet verminderd.

Let op:

Wanneer je de laatste pil van week 3 én de eerste pil van week 1 vergeet, geldt dat als de eerste 2 pillen vergeten van week 1. Dit, omdat je laatste pil van week 3 vergeten gelijk staat aan het 1 dag eerder starten van je stopweek.
Als je pillen in twee opeenvolgende weken vergeet, heeft de pil in sommige gevallen ook een verminderde werking. De stopweek moet je hierbij niet mee tellen (dus een pil vergeten in week 1 van de nieuwe strip volgt op een vergeten pil in week 3 van de vorige strip).

Dit is en blijft een forum pas dus op voor ondeskundig advies. Raadpleeg in ernstige gevallen steeds je huisarts.
Gebruikers aanwezig in dit onderwerp
Guest

Ga naar:
Je kunt geen nieuwe berichten posten in dit forum.
Je kunt niet antwoorden op berichten in dit forum.
Je kunt geen eigen berichten verwijderen in dit forum.
Je kunt geen eigen berichten bewerken in dit forum.
Je kunt geen polls creëren in dit forum.
Je kunt niet stemmen op polls in dit forum.

Main Forum RSS : RSS