Welkom gast! Zoeken | Actieve onderwerpen | Leden | Aanmelden | Registreren

Forum allesoverseks.be
lichte bloeding na de noodpil --> maandstonden? Options
Bloem
Gepost: Saturday, December 10, 2011 11:53:12 AM
Rang: Newbie
Groep: Member

[Points]: 3
Ik was wegens omstandigheden gestopt met mijn pil. Ik moest naar de gyneacologe en die had toen gezien dat mijn eisprong was geweest. Diezelfde avond heb ik onveilig gevreeën, en heb ik de dag erna de noodpil genomen. Een week later (als ik normaal gezien mijn maandstonden moest krijgen), had ik op een avond last van bloedingen. Ik dacht dat mijn maandstonden erdoor waren gekomen en ben terug begonnen met mijn pil diezelfde avond nog. De dag nadien had ik echter geen last meer van bloedingen. Is dit normaal? Ik ben toch maar de pil blijven doornemen voor de zekerheid, maar ik ben nog altijd niet zeker of dat nu wel mijn maandstonden waren.. Ik heb namelijk ook al gelezen dat een bloeding ook een teken kan zijn van innesteling van het eitje. Een week later nu, heb ik gisteren last gehad van enkele bloeddruppeltjes. Meer niet.. Ik ben echt ongerust. Enerzijds heb ik een hele grote kinderwens, maar anderzijds is het nu gewoon nog niet de juiste moment (ik studeer nog). Bovendien neem ik nu ook terug de pil en stel dat ik zwanger ben, dan is dat toch niet goed voor de vrucht?
Kan iemand me helpen? Ik moet namelijk nog een week wachten vooraleer ik een zwangerschapstest kan doen..
Dankjewel alvast.
to_old
Gepost: Monday, December 12, 2011 2:33:07 PM
Rang: Advanced Member

[Points]: 540
Hallo Bloem,

Ik neem aan dat je noodpil bedoelt, als in de Morning After Pill en niet als je gewone anti conceptie pil? Indien je de Morning After Pill binnen de 72 uur ingenomen hebt is er geen probleem. De Morning After Pill is natuurlijk niet zo maar een pil het is een hormoonbom en geeft je lichaam een flinke opdonder. Enkel bijwerkingen hiervan zijn:

* Veranderingen in het patroon van de maandelijkse bloedingen; de menstruatie kan bij sommige vrouwen eerder en bij andere vrouwen later komen (bij 5 tot 20 % van de gebruiksters)
* Onregelmatige bloedingen zijn bij 8 tot 3% van de gebruiksters gemeld en kunnen tot de volgende menstruatie voortduren.

Het is dus mogelijk dat wat je omschrijft met bovenstaande te maken kan hebben. Ik zou dus niet teveel gaan stressen wat je menstruatie nog meer overhoop kan halen. Toch zou ik een zwangerschapstest doen 2 weken na onveilige seks al is het maar om jezelf gerust te stellen. En de volgende keer misschien toch aan een condoom denken?

Dit is en blijft een forum pas dus op voor ondeskundig advies. Raadpleeg in ernstige gevallen steeds je huisarts.
Lj
Gepost: Thursday, May 10, 2012 8:06:33 PM
Rang: Newbie

[Points]: 3
Ik heb zelf ook onveilige seks gehad rond mijn eisprong (1 een half week voor geplande menstruatie).
Enkele uren later heb ik de morningafterpil genomen en die week ben ik nog naar de arts gegaan met het voornemen om te beginnen met de anticonceptiepil, zodanig dat ik voortaan beter beschermt ben. Echter kreeg ik een week na het nemen van de morningafterpil al lichte bloedingen van 2 dagen, en omdat ik dacht dat dit mijn maandstonden waren die enkele dagen te vroeg waren begon ik al met het nemen van de pil..
Maar nu begin ik mij vragen te stellen of dit wel mijn maandstonden waren en of alles in orde is :s
hoe is het bij jou afgelopen Bloem?
Dankjewel!
Gebruikers aanwezig in dit onderwerp
Guest

Ga naar:
Je kunt geen nieuwe berichten posten in dit forum.
Je kunt niet antwoorden op berichten in dit forum.
Je kunt geen eigen berichten verwijderen in dit forum.
Je kunt geen eigen berichten bewerken in dit forum.
Je kunt geen polls creëren in dit forum.
Je kunt niet stemmen op polls in dit forum.

Main Forum RSS : RSS